Cestovateľské kino s Rado.vanom

Hlavnou náplňou cestovateľských kín sú príbehy o cestovaní, objavovaní nových miest a kultúr, dobrodružstvách a skúsenostiach cestovateľov. Cestovateľské filmy majú často dokumentárnu formu, ktorá sa zameriava na autentické a reálne zážitky. Kladú dôraz na vizuálne zobrazenie krásy prírody, krajiny, architektúry a každodenného života, čím podporuje porozumenie medzi národmi. 

Projektu Cestovateľské kino študenti určili názov S Rado.vanom po Škandinávii. „Cestovateľské kino“ môžeme definovať ako projekt, ktorý kombinuje zážitok z cestovania so zábavou a vzdelávaním prostredníctvom filmových projekcií. Význam použitia spojenia „S Rado.vanom” odkazuje na hosťa, Radovana Šurláka a na jeho spôsob cestovania prostredníctvom dodávky, v anglickom preklade „van”. Časť názvu „po Škandinávii„ určuje geografický kontext. Projekt sa zameriava na cestovanie a objavovanie krajín ako Švédsko, Nórsko, Dánsko a Fínsko. 

Jedným z primárnych cieľov cestovateľských kín je motivovať divákov k tomu, aby sami vycestovali a objavili nové miesta. Môžu podnecovať zvedavosť a túžbu spoznávať svet. Cestovateľské kino má aj vzdelávací charakter, keďže umožňuje divákom dozvedieť sa viac o geografii, histórii alebo etnografii rôznych regiónov a kultúr. Cestovateľské kino nielen baví, ale aj vzdeláva a motivuje k objavovaniu cudzích krajín. 

Projekt „Cestovateľské kino“ splnil svoje ciele a získal pozitívnu spätnú väzbu od návštevníkov a prednášajúcich. Celkové hodnotenie všetkých zúčastnených potvrdilo, že podobné podujatia organizované študentmi Inštitútu manažmentu majú veľký potenciál a sú prínosom pre komunitu.