Zrealizované opatrenia podľa spätnej väzby

Diskusný seminár s podnikateľkou

Zavádzanie opatrení prostredníctvom spätnej väzby je pre Inštitút manažmentu UCM v Trnave prejavom otvorenosti, zodpovednosti a snahy o neustále zlepšovanie. Ide o praktický nástroj, ktorým budujeme inštitút reflektujúci potreby akademickej i profesijnej komunity.

Na Inštitúte manažmentu UCM v Trnave vnímame samotné získavanie spätnej väzby ako počiatočnú fázu riadenia kvality. Skutočný význam pre zlepšovanie vzdelávacieho procesu nadobúda spätná väzba až vtedy, keď sa systematicky pretaví do konkrétnych a cielených opatrení. Práve proces zavádzania jednotlivých riešení je nosným pilierom efektívneho zvyšovania kvality vysokoškolského vzdelávania a zodpovedného fungovania inštitútu.

Zavedené opatrenia predstavujú most medzi identifikovanými podnetmi a reálnou zmenou. Ide o aktívnu odpoveď na potreby študentov, zamestnávateľov, absolventov aj zamestnancov inštitútu, ktoré sú analyzované v kontexte dlhodobej stratégie rozvoja Inštitútu manažmentu UCM a štandardov kvality. Cieľom nie je len vyriešiť konkrétny problém jednorazovo, ale dôsledne posilniť celkovú kultúru kvality a cyklickosť zlepšovania.

Opatrenia majú rôznu podobu, a to od úprav študijných plánov, cez skvalitňovanie vyučovacích foriem, až po zlepšovanie materiálno-technického zabezpečenia, podporu študentov, či efektívnejšiu komunikáciu. Dôležité je, aby boli všetky tieto kroky zdôvodnené, vyhodnocované a spätne komunikované jednotlivým zainteresovaným stranám. Konkrétne od roku 2020 ide o nasledovné zrealizované opatrenia:

  • zlepšenie organizačnej komunikácie vo vzťahu k študentom, najmä pri informovaní o termínoch, skúškach a študijných povinnostiach,
  • zvýšenie kvality študijných materiálov, vrátane ich aktualizácie a dostupnosti v digitálnej forme,
  • podporovanie zavádzania moderných vyučovacích metód,
  • rozšírenie starostlivosti pre študentov so špecifickými potrebami s cieľom zabezpečiť rovnaké podmienky na štúdium,
  • úprava harmonogramu výučby s cieľom zvýšiť flexibilitu a podporiť efektívnejšie plánovanie času študentov,
  • inovovanie materiálno-technického zabezpečenia výučby a modernizácia vybavenia učební,
  • výmena pedagógov predmetu,
  • rozdelenie študentov na menšie študijné skupiny,
  • úprava študijného plánu a doplnenie ekonomických predmetov,
  • rozšírenie povinne voliteľných a výberových predmetov s cieľom prispôsobiť obsah štúdia aktuálnym požiadavkám trhu práce.
  • vyvážené rozdelenie pracovnej záťaže zamestnancov a zavedenie povinnosti minimálnej publikačnej a projektovej aktivity pre každého pedagóga Inštitútu manažmentu UCM.

Zavádzanie konkrétnych opatrení posilňuje nielen dôveru v mechanizmy hodnotenia kvality, ale i podporuje aktívnu participáciu akademickej a profesijnej komunity. Študenti a zamestnanci vnímajú, že ich podnety majú reálny dopad na optimalizáciu interných procesov, čo zvyšuje ich angažovanosť. Absolventi a zamestnávatelia oceňujú, že inštitút flexibilne reaguje na skúsenosti zo vzdelávania a na vývoj spoločnosti i požiadavky praxe.